Chińska firma Sinohydro: Modernizacja linii kolejowej Czyżew-Białystok

Umowa na jeden z największych w historii kraju kontraktów infrastrukturalnych – podpisana. Rusza modernizacja linii kolejowej Czyżew-Białystok.

Symboliczne zakończenie procesu wyłonienia wykonawcy fragmentu Rail Baltica odbyło się w Białymstoku podczas uroczystości, na której obecni byli m.in. minister Andrzej Adamczyk, Ministerstwo Infrastruktury, Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Bohdan Paszkowski, wojewoda podlaski oraz Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego. Wartość kontraktu opiewa na 3,37 mld złotych netto. Zwycięskie konsorcjum: Stecol Corporation, PUT Intercor,  ma 37 miesięcy na ukończenie kontraktu.

O skali jednej z największych w historii PKP PLK inwestycji świadczą liczby: 4 stacje i 15 przystanków osobowych, 8 mostów kolejowych (w tym największy, prawie 200-metrowy most na Narwi), 18 przejazdów kolejowo-drogowych, 6 wiaduktów kolejowych i 4 wiadukty drogowe. Na odcinku 71 km nastąpi wymiana nawierzchni kolejowej i wybudowanych zostanie aż 192 km torów!
Zakończenie modernizacji odcinka Czyżew-Białystok znacząco zwiększy bezpieczeństwo połączenia.

Przypomnijmy, że Rail Baltica to transeuropejski korytarz kolejowy, który połączy Berlin – poprzez Warszawę – ze stolicami krajów nadbałtyckich i Helsinkami. Fragment trasy Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem.

Źródło: Stecol Europe

©ChinyTech.pl