AliExpress z nowym rekordem – Polska na 4 miejscu

AliExpress, który należy do Alibaba Group, podczas festiwalu 618 (18 czerwiec) odnotował rekord sprzedaży.W ciągu pierwszych 10 godzin festiwalu osiągnął liczbę, która była równa sprzedaży podczas całego dnia w zeszłorocznej edycji festiwalu. Przy prawie 100 000 sprzedawców i 70 milionach artykułów, całkowita sprzedaż pierwszego dnia festiwalu sprzedaży osiągnęła 50% wzrostu, rok do roku. Dodajmy, że był to największy festiwal od wybuchu pandemii koronawirusa duży festiwal zakupów. Cały GMV (łącznie wszystkie platformy należące do Alibaba) wyniósł $98.52 mld (ponad 2x tyle niż podczas dnia Singla).

Czytaj więcej: Święta e-commerce w Chinach

Kraje Europy i Azji wykazały duży wzrost sprzedaży, rok do roku. Korea Południowa odnotowała najwyższy wzrost sprzedaży o 113% pierwszego dnia, następnie Hiszpania, Rosja, Polska, Brazylia i Francja. Podczas 618 odnotowano również ponad 100% wzrost sprzedaży produktów AGD, mebli, komputerów i urządzeń telekomunikacyjnych (w porównaniu do ubiegłego roku).

Warto podkreślić, że podczas festiwalu ogromną rolę odegrały transmisje na żywo (live streamingę).  Klienci z 213 krajów i regionów obejrzeli 1844 sesji transmisji na żywo, które zachęcały do kupienia produktów na platformie. W sesjach wzięło udział ponad 1300 marek. Z kolej Rosja, Hiszpania, Francja, Brazylia i Polska były 5 najlepszymi krajami, które prowadziły live streaming. Jeżeli chodzi o produkty: Xiaomi, Huawei, Umidigi, Calk Official Store i Soocas – odnotowały największą sprzedaż z transmisji na żywo.

 

Czytaj więcej: Alibaba rekrutuje milion influencerów

„Sprzedaż napędzana transmisją na żywo stała się jednym z najgorętszych trendów w handlu elektronicznym, zmieniając branżę detaliczną (…)” – powiedział Wang Mingqiang, dyrektor generalny AliExpress. Dodał także, że „(…) patrząc na ogromny sukces festiwalu na całym świecie, traktujemy transmisję na żywo jako globalne zjawisko, które może pomóc stymulować lokalną gospodarkę.”

Aby podążać za trendem na całym świecie, AliExpress uruchomił platformę o nazwie AliExpress Connect, która wspiera rozwój liderów opinii (influencerów) i pomaga firmom zwiększyć sprzedaważ. AliExpress Connect został zaprojektowany tak, aby stworzyć możliwości dla marek, agencji oraz influencerów, i stać się ważnym narzędziem w branży na całym świecie.

Festiwal zakupów 618 to pierwsze wydarzenie AliExpress na dużą skalę po wybuchu pandemii. Warto jeszcze dodać, że platforma AliExpress odnotowała gwałtowny wzrost sprzedaży produktów fitness we Francji, Hiszpanii i we Włoszech.

©ChinyTech.pl