Alibaba rekrutuje milion influencerów


AliExpress, globalna platforma e-commerce grupy Alibaba, obecna również i w Polsce, chcąc rozwinąć działalność poza swoim rodzimym rynkiem, wykorzystuje wiele sprawdzonych lokalnie pomysłów, zarówno w modelu biznesowym, jak i z zakresu technologii, aby rozwijać swoją globalną ekspansję. Tym razem w szczególności poszukuje do współpracy ponad 100 000 influencerów działających na różnych platformach, m. in. na TikToku i YouTube i Instagramie!

AliExpress Social Media

AliExpress, uruchomił właśnie platformę łączenia kreatorów różnych platform z markami, które przygotowują swoje kampanie marketingowe w sieci. Dzięki platformie nazwanej „AliExpress Connect” Spółka chce również promować sprzedaż online live, która w Chinach jest prawdziwym rajem dla sprzedawców. Spółka w pierwszej kolejności szuka ponad 100 000 influencerów, jednak jej plany zakładają współpracę z ponad 1 mln w przeciągu trzech najbliższych lat!   

O sprzedaży online pisaliśmy wielokrotnie na łamach ChinyTech.pl, warto wspomnieć chociażby przykład Pana Torebki. Obecnie w Chinach wiele firm technologiczne dostarcza aplikacje i technologię umożliwiające sprzedaż poprzez streaming live. Streamujących sprzedawców znajdziemy chociażby na Taobao Live, Douyin (TikTok), Kuaishou, WeChacie, Weibo, a także na Pinduoduo i JD.

Platforma „Aliexpress Connect” ma za zadanie łączyć ze sobą influencerów ze sprzedawcami zarówno na Aliexpress, jak i markami, które sprzedają swoje produkty w tradycyjny sposób. Dzięki globalnym zasięgom AliExpress, influencerzy mogą zarejestrować się w serwisie AliExpress Connect i brać udział w kampaniach z różnych krajów.

Sposób na pandemiczne bezrobocie? 

Aliexpress wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku, który przechodzi obecnie transformację w wyniku pandemii Covid-19. W komunikacie prasowym władze grupy podały, iż uruchomiona platforma „Aliexpress Connect” jest w szczególności skierowana do osób, które w tym trudnym czasie szukają możliwości dodatkowych dochodów poprzez działania online. Działania spółki świetnie wpisują się w ogólnochiński trend rynku e-commerce – Sprzedawaj globalnie, zarabiaj globalnie.

Chiński rynek e-commerce działa na podobnych, zasadach jak w innych krajach, jednak tam najczęściej o influencerach mówi się Key Opinion Leader (w skrócie KOL, co oznacza Kluczowych Liderów Opinii). Przedstawiają oni w swoich materiałach opinie na temat punktów widzenia, szacunków, przekonań i postaw społeczeństwa wobec produktu lub marki wobec opinii publicznej. Dzięki temu współkreują postrzeganie marek w przestrzeni publicznej. KOLe w Chinach to osoba, organizacja lub społeczność z grupą lojalnych obserwujących, którzy angażują się wraz z nimi i produkują wysokiej jakości treści w mediach społecznościowych. Chińscy influencerzy wykazują zdolność poszerzania grona odbiorców marki i zwiększania świadomości marki, przyciągając klientów z kanałów internetowych do sklepów fizycznych w celu robienia zakupów. Coraz częściej wykorzystują do tego narzędzia sprzedaży online poprzez streming live.

AliExpress jest obecny m.in. w Rosji, Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Hiszpanii, Francji, a w ostatnim czasie coraz mocniej próbuje podbić również rynek Europy Środkowowschodniej, w tym Polski. 

@2020 ChinyTech.pl