Nowy Chiński Rok: Alibaba rozda 2 miliardy RMB w gotówce

Podczas gali Chińskiego Nowego Roku (Święto Wiosny, Rok Szczura), Alibaba ​​wyśle 2 miliardy RMB w gotówce za pośrednictwem „czerwonych kopert” (hongbao). Tradycyjnie podczas Nowego Chińskiego Roku, w “czerwonych kopertach” wręcza się pieniądze dzieciom i młodzieży. Koperty możemy także wysyłać przy pomocy aplikacji np. WeChat.

Partnerstwo chińskiej telewizji CCTV (gdzie będzie można oglądać noworoczną galę) ma pomóc Alibaba Group dodatkowo wypromować nowy jej program Juhuasuan (czyli platformę sprzedaży, dostępną za pośrednictwem aplikacji Taobao), płatności mobilne i inne funkcje aplikacji. Warto dodać, że „sylwester z CCTV” odbywa się przez ostatnie trzy dekady – co roku. Natomiast jest to drugi rok współpracy Alibaba i CCTV (w 2018 r. gala przyciągnęła przed telewizorami aż 1,17 miliarda widzów).

Program wykorzystania „czerwonych kopert” jako stategii i promocji w celu zdobycia dodatkowych użytkowników rozpoczał się w 2015 r. Promocja podczas gali spowodowała gwałtowny wzrost liczby użytkowników, którzy połączyli swoje konta bankowe z aplikacjami Alipay oraz WeChat Pay (firma Tencent).

Platforma wideo Kuaishou także planuje obdarować swoich widzów gotówką w wysokości 1 miliarda RMB (Kuaishou jest kolejnym sponsorem gali w tym roku).

©ChinyTech.pl 2019