Sprzedaż w Chinach: podążaj za KFC i Oreo

Międzynarodowa sieć fastfoodów KFC uruchamiła restaurację o tematyce związanej z kulturą etniczną w południowych Chinach. W restauracji znajdziemy serię kaw zwieńczonych wzorami zwierzęcymi, pochodzącymi z brązowych bębnów grupy etnicznej Zhuang.

Położona w centralnej dzielnicy miasta Nanning (prowincja Guangxi), restauracja została także ozdobiona czerwono-białymi paskami, które inspirowane są tradycyjną sztuką rękodzielniczą ludności Zhuang. Ma to podkreślić elementy kultury etnicznej (dodatkowo wystrój samej restauracji). Restauracja KFC (jest to franczyza) współpracuje z Muzeum Antropologicznym w Guangxi, które silnie ja wspiera.

Kolejnym przykładem, o którym wspominaliśmy, jest producent ciastek Oreo. Firma wypuściła na rynek chiński nową linie ciastek z wykorzystaniem motywów z Zakazanego Miasta (w pierwszym dniu sprzedaży, Oreo sprzedało ponad 760 000 opakowań). Warto dodać, że Oreo współpracuje z Muzeum w Zakazanym Mieście w Pekinie.

Co więcej, jakiś czas temu także Luckin Coffee, czyli lokalny konkurent Starbucksa, otworzyła swoją kawiarnie w Zakazanym Mieście inspirując się zabytkami i stylem kompleksu pałacowego. 

Dlaczego o tym piszemy? Ponieważ chcieliśmy wam pokazać ciekawe pomysły, które być może staną się inspiracją dla polskich przedsiębiorców. Być może ktoś z was zastanawia się nad sprzedażą swoich produktów do Państwie Środka – jest wiele promocyjnych rozwiązań, które mogą pozwolić wybić się wśród licznej konkurencji. Pamiętajmy jednak, że długoterminowa strategia oraz odpowiedni budżet jest jednym z najważniejszych czynników wprowadzenia produktów do Chin. Tych elementów często brakuje wśród modelu biznesowego przedsiębiorców, którzy planują działaności w Chinach.

©ChinyTech.pl 2019