Sprzedaż w Chinach. Live streaming

Znana amerykańska celebrytka, Kim Kardashian, na platformie ecommerce Tmall Global podczas kilkuminutowej transmisji na żywo sprzedała 15 000 butelek swoich perfum. Sprzedaż odbyła się wraz z wiodącą chińską KOL (liderem opinii) – Viya Huang. Warto dodać, że ostatnio Viya, na platformie Taobao Live jednego dnia podczas transmisji na żywo sprzedała produkty za ponad 49 milionów USD (promując tym samym produkty z Nowej Zelandii). Pobiła swój ostatni rekord sprzedaży (Viya wykorzystuje Taobao Live dopiero od 2016 r.).

 

Uwaga, panie przyciągneły poand 13 milionów widzów!

Zamiana kanału sprzedaży w Chinach – (jeszcze) niewykorzystana szansa polskiego biznesu w Chinach.

Na końcu wspomnijmy, że Taobao uruchomił „inkubator”, który pomoże w przeszkoleniu i wsparciu 2000 bardzo popularnych i wpływowych osób w internecie w celu zbudowania sieci KOL, a właściwie ekostystemu liderów opinii. Program nie będzie skierowany tylko do chińskiej części internetowego świata. Witryna zrekrutowała już 500 wpływowych osób z 10 krajów (w tym z Chin).

Czytaj więcej: WeChat uruchomił usługę Livestream

 Czytaj więcej: Kim jest Pan Torebka?

Sprzedaż produktów z wykorzystaniem transmisji na żywo (live streaming) wzrasta bardzo szybko. Transmisja na żywo w Chinach była dotad tylko jedną z opcji dla marek, które chciały dotrzeć do chińskich konsumentów. Teraz, dzięki ogomnej popularności ten kanał sprzedaży stał się niezwykle ważny dla każdej marki, która chciałaby odnieść sukces na chińskim rynku. Trend ten napędzany jest także przez wspierająca politykę rządu oraz zmiany wielkości i rodzaju konsumpcji w Chinach.

©ChinyTech.pl 2019