Przesyłki z AliExpress bezpośrednio do Paczkomatów InPost!

InPost został strategicznym partnerem AliExpress! To świetna wiadomość dla wszystkich, którzy w Polsce korzystają z usług tego chińskiego giganta e-commerce i którzy lubią odbierać przesyłki z Paczkomatów. Jest to tym istotniejsze, że już niebawem przed nami szał zakupowy związany z Czarnym Piątkiem i Świętami Bożego Narodzenia. Czyżbyśmy mogli zamówione prezenty z Chin, odebrać w InPostowych Paczkomatach? Wszystko wskazuje, że tak!

„Obserwujemy ciągły, bardzo silny rozwój polskiego rynku e-commerce, a jednym z naszych kluczowych priorytetów jest poprawa jakości logistyki dla naszych klientów. InPost jest bardzo szanowany przez polskich klientów e-commerce, dodatkowo dzięki jego wciąż rosnącej sieci dystrybucji jest naturalnym partnerem strategicznym dla AliExpress.” mówi Gary Topp, dyrektor na Region Polski i CEE w AliExpress.

Do tej pory, wedle ostatnich informacji Poczty Polskiej, przesyłki z Chin zakupione w serwisie AliExpress stanowiły 30% wszystkich zagranicznych przesyłek obsługiwanych przez narodowego operatora (miesięcznie polską granicę przekracza średnio milion chińskich paczek!). Polscy klienci mogli już wybierać opcję dostawy do Paczkomatów, jednak dotychczas była ona dostępna tylko w wybranych sklepach na platformie AliExpress, które wykupiły taką funkcję. Teraz ta opcja zostanie znacznie rozszerzona. Platforma AliExpress stara się być bardzo aktywna na polskim rynku, na którym ma mocnego konkurenta jakim jest oczywiście serwis Allegro. Co ważne, InPost już obsługuje darmowe dostawy produktów zakupionych na Allegro do Paczkomatów, więc w chwili obecnej przy rozszerzeniu swoich usług o dostawę przesyłek z AliExpress, będzie w tym względzie ciężkim do pobicia konkurentem.

„Nasze usługi doskonale zaspokajają potrzeby użytkowników AliExpress – współpraca z gigantem globalnego rynku e-commerce jest dla nas wielkim sukcesem.” – mówi w komunikacje prasowym Rafał Brzoska, Prezes spółki InPost – „Oczekujemy znacznego wzrostu liczby obsługiwanych przez nas przesyłek, która już rośnie dwa razy szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Jesteśmy na to przygotowani – wciąż rozwijamy sieć Paczkomatów InPost, obecnie mamy ich 5000 w całej Polsce. Wierzymy, że współpraca InPost z AliExpress będzie świetną wiadomością dla wszystkich, którzy lubią robić zakupy na Internet – klienci e-commerce doceniają możliwość otrzymania paczki z Paczkomatów przede wszystkim ze względu na nieograniczoną dostępność 24/7, wygodę i niskie koszty dostawy. Współpraca naszych dwóch firm gwarantuje bezpieczną dostawę bezpośrednio z Chin do wybranego przez klienta Paczkomatu InPost w Polsce – co z pewnością zachęci nowych klientów do zakupów w AliExpress. Aż 52% kupujących online potwierdziło, że woli odbiór paczki z Paczkomatu jako formę dostawy, a aż 61% z nich przyznaje, że jeśli e-sklep oferuje dostawę do Paczkomatów jako jedną z form dostawy, to jest to dla nich zachęta do zrobienia zakupów właśnie w tym konkretnym sklepie”.

Liczba Paczkomatów InPost obecnie wynosi 5000 urządzeń w Polsce i jest już wyższa, niż liczba placówek własnych Poczty Polskiej, których obecnie jest 4600. Dzięki temu ta sieć wygodnych punktów odbioru i nadawania paczek InPost 24/7 stanowi doskonałą alternatywę dla usług polskiego operatora pocztowego, który z AliExpress również współpracuje i to dzięki niemu od kilku lat tak łatwo możemy odbierać przesyłki z Chin. Co ciekawe, w sklepie z pamiątkami firmowymi w centrali AliExpress w Hangzhou do dziś można nabyć pamiątkę, którą Alibaba obdarowała delegację Poczty Polskiej, która podpisywała dwustronną umowę.

W tym roku InPost wypuściło również nową aplikację mobilną na smartfony, która pozwala użytkownikom korzystać z bezpłatnych usług obejmujących między innymi sprawdzenie statusu przesyłki, śledzenie paczki, a także możliwość odbioru dodatkowych powiadomień niedostępnych w serwisie komputerowym, więc wszystko wskazuje na to, że śledzenie paczki z Chin, będzie już niedługo jeszcze wygodniejsze.

Trzymamy kciuki za rozwój współpracy i mamy nadzieję, że będzie to duży krok w kierunku budowania zrównoważonego systemu pocztowego. Mamy również nadzieję, że już niebawem z taką samą łatwością jak zamawianie przesyłki z Chin do Polski, będziemy mogli nadać przesyłkę do Państwa Środka w Paczkomacie InPostu. W chwili obecnej możemy jedynie wyobrazić sobie sytuację, w której Polacy sprzedający swoje produkty w Chinach na np. platformie typu T-Mall, albo Taobao, będą mogli swoje produkty po ich zakupieniu przez chińskiego klienta, zapakować wprost do Paczkomatu i w ten sposób wysłać do Państwa Środka. Ileż problemów odeszłoby w zapomnienie!

Jeśli mowa o paczkomatach i e-commerce, to warto dodać, że na rynku e-commerce w Chinach dominują platformy krajowe, takie jak Taobao i Tmall, należące do grupy Alibaba (55% udziału w rynku) oraz JD.com (25% udziału w rynku). Pinduoduo, nowy model firmy e-commerce w mediach społecznościowych, który wykorzystuje zakupy grupowe, wyprzedził wielu konkurentów w ciągu ostatnich dwóch lat, stając się trzecią co do wielkości platformą z udziałem 5,7% w rynku. Pozostałe udziały w rynku stanowią platformy takie jak Suning, Kaola, Vipshop, Gome, Yihaodian, Dangdang, JMei i inne. Transgraniczny e-commerce odnotowuje w ostatnich latach znaczny wzrost; szacunki sugerują, że obecne transakcje e-commerce z wartości 122 mld USD, mogą wzrosnąć do prawie 200 mld USD do 2022 r.

Jeśli jesteście ciekawi skali, lokalnego rynku e-commerce w Chinach, to zobaczcie sami jak wygląda jeden z największych paczkomatów, który znajduje się w Pekinie na Uniwersytecie Pekińskim (polecamy włączyć dźwięk przy oglądaniu):

Redakcja ChinyTech.pl miała okazję nie tak dawno być w centrali AliExpress w Hangzhou, jeśli chcielibyście zobaczyć jak wygląda miejsce pracy w centrali tej firmy to zapraszamy do krótkiej wycieczki razem z nami:

©ChinyTech.pl 2019