71-stronicowy raport, „Transgraniczny przewodnik e-commerce” – dla polskich przedsiębiorców

Przedstawiamy wam 71-stronicowy raport: „Transgraniczny przewodnik e-commerce” (druga edycja), który przygotowany został przez Konsulat Generalny Królestwa Niderlandów w Shanghaju.

Czytaj więcej: Bank ICBC: Polski Pawilon na platformie e-commerce

Na rynkach wschodzących, (zwłaszcza z ogromnym rynkiem krajowym, takim jak Chiny), konsumenci mogą mieć trudności ze znalezieniem niedrogich importowanych towarów w lokalnych sklepach detalicznych. Szczególnie szybko rosnąca klasa średnia uważa, że produkty z poza Chin mają wyższą jakość. Ten trend powoduje, że chiński popyt na towary zagraniczne stale rośnie. W związku z tym, aby kupić produkty zagraniczne, chińscy konsumenci korzystają z zagranicznych stron internetowych lub chinskich platforma e-commerce (np. Tmall, Jd.com). Chińscy konsumenci często uważają, że produkty zakupione za pośrednictwem transgranicznych platform handlu elektronicznego gwarantują wyższy poziom jakości i oferują ochronę przed podrabianymi towarami.

Czytaj więcej: Przesyłki z AliExpress bezpośrednio do Paczkomatów InPost

Struktura raportu jest następująca: w pierwszym rozdziale znajduje się przegląd chińskiego transgranicznego rynku e-commerce. Znajdziemy w nim kategorie produktów, które są najbardziej popularne. Dowiemy się jak wygląda chiński konsument, wzrost i wielkość rynku oraz tło dotyczące historii e-handlu w Chinach. Następnie w raporcie omawiane są prawa własności intelektualnej. Znajdziemy w nim także sugestie jak sprzedawać w Chinach na platformach e-commerce oraz przeczytamy rady dotyczące strategii wejścia, kanałów sprzedaży online, rozwiązań logistycznych i płatniczych. Kolejny rozdział poświęcony jest marketingowi w Chinach, w którym omawiane są dominujące narzędzia marketingowe i rola mediow społecznościowych (platformy łączące media społecznościowe z e-commerce). Następny rozdział wyjaśnia zaktualizowane zasady i regulacje mające zastosowanie do podmiotów zagranicznych prowadzących transgraniczną działalność w zakresie handlu elektronicznego (w tym prawo o handlu elektronicznym). Na samym końcu znajdziemy informację o innych rynkach e-commerce w krajach Azji Południowo-Wschodniej oraz listę firm, które podzieliły się swoją wiedzą i doswiadczeniem.

Cały raport dostępny jest pod: LINK.

©ChinyTech.pl 2019