Qomolo – autonomiczna ciężarówka

Xijing Technology to chińska firma, która zaprojektowała dwie elektryczno-autonomiczne ciężarówki; wolniejszą i szybszą. Wolniejsza ciężarówka ma zasięg od 65 do 150 kilometrów, a ta szybsza może pokonać od 150 do 300 kilometrów (w zależności od ładunku). W porównaniu do ciężarówek z silnikiem Diesla, Qomolo mają być o dwie trzecie tańsze. Co więcej, ponowne i pełne naładowanie akumulatorów zajmuje nie więcej niż dwie godziny. W tym roku rozpoczęto ich produkcję.

Akumulator znajduje się w kabinie ciężarówki, a użytkownicy mogą dostosować akumulatory do obciążenia pojazdu i długości drogi. Bezprzewodowy system ładowania jest dostępny w samochodzie ciężarowym za pośrednictwem inteligentnego systemu tally WellOcean, opracowanego przez Westwell. Wszystko to można wykonać automatycznie za pomocą zunifikowanego systemu dyspozytorskiego portu w chmurze.

Co ciekawe, gdy ciężarówka hamuje potrafi odzyskać około 20% swojej energii, co w zamian może zwiększyć o 20% dodatkowy przebieg wytrzymałościowy. Przy tej stawce koszt za sto kilometrów mógłby być duzo niższy. Pojazd ma być przeznaczy w zamkniętych miejscach typu: porty, parki logistyczne i kopalnie.

Goldman Sachs opublikował raport w 2017 r., gdzie eksperci przewidują, że ciężarówki bez kierowców zastąpią około 300 tysięcy miejsc pracy w ciągu najbliższych 25 lat. Warto dodać, że firmy takie jak Volvo, Tesla, Waymo i OTTO, mocno inwestują w badania i rozwój autonomicznych cieżarówek.

©ChinyTech.pl 2019