5 najpopularniejszych aplikacji dostawców jedzenia w Indiach

Powiadają, że Indie są rynkiem „pełnym perspektyw i przyszłości”. Pewnie dlatego, powstaje tam tak dużo start-upów, które warto obserwować. Wiele z nich szybko upada, ale niektórym udaje się i stają się później mocnymi graczami na rynku. Dzisiaj, redakcja ChinyTech.pl prezentuje krótka listę aplikacji dla tych, którzy chcieliby w Indiach zamówić szybko i łatwo (z dostawą do domu) lokalną smakowitą potrawę. Tym samym również, chcieliśmy zachęcić do śledzenia rynku start-upów w Indiach, ponieważ dzieją się tam rzeczy, które być może mogłyby stanowić inspirację dla nas w Polsce.

W dzisiejszym, szybko rozwijającym się świecie, chyba coraz rzadziej mamy czas na gotowanie. Wydaje się, że branża dostawcza doskonale to wykorzystuje, ciągle poszerzając swoją flotę pracowników i wdrażając nowe funkcje w aplikacjach na smartfony.

Zomato

Zomato to jedna z najpopularniejszych aplikacji obsługujacych dostawy posiłków w Indiach. Ponadto, dzięki aplikacji użytkownicy mogą podzielić się swoją opinią o danej restauracji, śledzić innych użytkowników, rezerwować stoliki, przeglądać menu, składać zamówenia „na wynos” i wiele więcej. Zomato, ma na prawdę szeroki wybór lokali gastronomicznych, zlokalizowanych w większości miastach i miasteczkach.

Swiggy

Swiggy to kolejna duża firma z branży dostawców żywności. Aplikacja ma wiele zastosowań. Przykładowo, dzięki niej możemy śledzić na żywo status dostawy zamówionego dania. W Swiggy, często znajdziemy też oferty rabatowe i kupony zniżkowe, co pozwala zaoszczędzić użytkownikom dodatkowych parę groszy.

Foodpanda

Foodpanda jest znana z ogromnej bazy danych restauracji w Indiach. Użytkownicy na swoim koncie mają możliwość skonfigurowanie profilu w taki sposób, że aplikacja pozwala zapisywać adresy i tworzyć zakładki do ulubionych miejsc, w których planują zamówić coś na swój ząb. Podobnie jak aplikacja Swiggy, użytkownicy znajdą tutaj dużą ilość różnych zniżek i kuponów rabatowych.

Faasos

Faasos, nie ma wielkiej bazy danych restauracji, ale wybór dań jest imponujacy. Dodajmy, że ich minimalisyczny interfejs przyciąga uwagę. Co ciekawe, firma koncentruje się na zdrowej żywności, świeżych składnikach, które są wolne od środków konserwujących. Wszystkie zamowione dania są w 100% robione „ręcznie”. Podobnie do swoich konkurentów, aplikacja pozwala użytkownikom śledzić ich zamówienia na żywo.

FreshMenu

FreshMenu, tak jak Faaso, skupia się na zdrowych posiłkach („prosto z kuchni, bez konserwantów”). Jedzenie, zamówione przez aplikację FreshMenu jest na ogół dobrze oceniane przez dużą grupę użytkowników. Ze względu na to, że aplikacja jest dosyć nowa na rynku, nie jest jeszcze dostępna we wszystkich regionach w Indiach – szybko jednak zyskuje na popularności. FreshMenu założyła nawet własny program członkowski o nazwie FreshClub, w którym użytkownicy otrzymują ekskluzywne menu do wyboru oraz dodatkowe 10% zniżki (z bezpłatną dostawą).

Warto dodać, że do końca 2023 r. indyjski rynek dostaw żywności będzie wart ponad 5 miliardów USD. Handel elektroniczny i rynek online w Indiach rozwija się bardzo szybko, co czyni go jednym z najszybciej rozwijających się rynków internetowych na świecie. Internetowy rynek dostaw żywności w Indiach jest jednym z jego segmentów, który rocznie rośnie dwucyfrowo. Rynek napędzany jest głównie przez młodych ludzi, rosnącą cyfryzację, rosnącą penetrację smartfonów, rosnący dochód w regionie…oraz dość agresywną strategię marketingową prowadzoną przez startupy spożywcze. Ponadto lukratywne oferty, łatwy i przyjazny dla użytkownika interfejs, zwroty gotówki, media społecznościowe i integracja z klientami również są ważną siłą napędową w rozwoju rynku dostaw żywności online. Indyjski rynek dostaw żywności pokazuje ogromny potencjał i przyciąga liczne inwestycje.

©ChinyTech.pl 2019