Platforma Shopee

Niektórzy powiadają, że Azja Południowo-Wschodnia to przyszłość handlu elektronicznego. Też tak nam się wydaje. Przyjrzyjmy się kolejnemu internetowemu wielkoludowi – platformie Shopee, która jest dobrym przykładem na to jak bardzo dynamiczne jest środowisko e-biznesu w Azji.

Na samym początku działalności, Shopee, była platformą skierowaną głównie do C2C, ale z czasem również zaczęła inwestować w model B2C. W porównaniu do swoich konkurentów, Shopee nie pobiera opłat/prowizji od sprzedawców. Nie ma także magazynów, i opiera się tylko i wyłącznie na podmiotach trzecich w zakresie możliwości logistycznych. Partnerzy Shopee współpracują z ponad 70 dostawcami usług kurierskich, tak aby zapewnić szybkie wsparcie logistyczne dla swoich użytkowników.

Platforma szybko wybiła się w Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie, a w tej chwili rozszerzyła swój zasięg na siedem rynków (Singapur, Malezja, Filipiny, Tajwan, Indonezja, Tajlandia i Wietnam). W 2017 r. wartość GMV wyniosła 4,1mld USD (pamiętajmy jednak, że liczby GMV mogą być łatwo zawyżone). Dodajmy też, że co roku firma odnotowuje wzrost przychodów…uwaga…o 258%!

Usługi w Shopee

Wydaje się, że aplikacja Shopee staje się wiodąca platformą handlu elektronicznego w rejonie Azji Południowo-Wschodniej i na Tajwanie. Co jeszcze? Jako platforma ecommerce, zapewnia wszystkim transgranicznym sprzedawcom w Chinach kompleksowe rozwiązanie oferując logistykę, płatności, tłuamczenia, big data, czy wsparcie ERP.

Klienci e-commerce w Chinach

Platforma skupia się na razie na krajach wschodzących w Azji Południowo-Wschodniej (czyli mniej więcej ponad 650 mln ludzi) i uderza także w Państwo Środka, gdzie obecna jest mniej więcej od 2 lat (mają biura w miastach: Shenzhen, Szanghaju i Hongkongu). Dzięki współpracy z lokalnymi partnerami z branży e-commerce, zapewniają chińskim sprzedawcom ciekawe rozwiązania, które mają na celu pomóc większej liczbie chińskich sprzedawców wykorzystać możliwości rynkowe i wejść na rynki zamorskie.

Chińskie marki na globalnym rynku

Pozytywna polityka rządu dotycząca handlu ecommerce stała się okazją dla wielu małych i średnich sprzedawców w Chinach. Ten trend odnotowuje gwałtowny wzrost, a eksport produktów zamorskich stał się dla chińskich przedsiębiorstw nowym sposobem na poszukiwanie sporych zysków.

Azja Południowo-Wschodnia, należy do jednego z głównych priorytetow chińskiego projektu inwestycyjnego w zakresie infrastruktury (oparty na inicjatywie Jednego Pasa i Jednej Drogi zapoczątkowanej w 2013 r.). Dodatkowo różnica kulturowa między Chinami i innymi krajami Azji Południowo-Wschodniej stosunkowo jest niewielka, tak więc produkty chińskie cieszą się popularnością w tych regionach.

Od 2017 r. platforma odnotowała 80 milionów pobrań aplikacji i ponad 180 milionów produktów (wystawionych przez ponad 4 miliony przedsiębiorców!).

 

*Na podstawie danych branżowych, w pierwszej połowie 2018 r. wielkość transakcji e-commerce osiągnęła nowy rekord, z rocznym wzrostem o 26%. Warto wspomnieć, że obroty eksportowe transgranicznych e-commerce stanowią 77% wszystkich transakcji e-commerce. Co więcej, w latach 2015-2017 rynek e-commerce w Azji Południowo-Wschodniej miał rosnąć w tempie 32% rocznie, osiągając 88mld USD.

©ChinyTech.pl 2019