Płatności mobilne w Chinach – o tym powinniście wiedzieć

Wspominaliśmy już, że chińscy turyści uwielbiają dokonywać zakupów za granicą za pomocą mobilnych platform płatniczych, takich jak Alipay czy WeChat Pay. W ciągu ostatnich kilku lat obie usługi znacznie rozszerzyły swoje wpływy na całym świecie, w tym również ostatnio w Polsce. Wszystkie dostępne raporty pokazują jeden trend: opcje płatności mobilnych stają się koniecznością dla firm, które chcą zwiększyć sprzedaż wśród chińskich turystów. To ważne, a oto parę kluczowych informacji, które powinniście zapamiętać (dane dotyczą wydatków z okolic Chińskiego Nowego Roku):

Znaczny wzrost płatności mobilnych mieszkańców mniejszych miast

Luksusowe marki i platformy sprzedażowe zawsze zakładały, że znaczna cześć płatności mobilnych pochodzi od klientów z dużych miast, takich jak Pekin czy Szanghaj. Jednak nowe dane pokazują, że niekoniecznie tak jest. Zarówno Alipay jak i WeChat Pay odnotowały spory wzrost wykorzystania ich usług przez mieszkańców miast trzeciego i czwartego rzędu, którzy powoli wyprzedzają mieszkańców dużych miast (Pekin, Szanghaj i Guangzhou). WeChat Pay potwierdził, że użytkownicy z mniejszych miast stanowili obecnie aż 40% wszystkich mobilnych wydatków. To bardzo ważny trend.

 

Czytaj więcej: https://chinytech.pl/2018/06/chinskie-aplikacje-platnosci-mobilnych-dostepne-tez-w-polsce/

 

Wzrost “mobilnych” wydatków przez starszych turystów

Liczba chińskich turystów jest już chyba legendarna, a za pośrednictwem telefonu komórkowego w Chinach coraz częściej – kupują, kupują i kupują. Dynamika jest naprawdę ogromna. Dzięki ostatnim danym, zauważymy również, że coś drgnęło w starszym pokoleniu turystów. Użytkownicy Alipay urodzeni pomiędzy 1960 a 1969 r. zwiększyli swoje “mobilne” wydatki o..230% w porównaniu do 2018 r. a ich zakupy za granicą wzrosły o 250%. Tymczasem liczba użytkowników Alipay, urodzonych między 1970 a 1979 r. wzrosła o 190% w stosunku do zeszłego roku. Z kolej ich wydatki zagraniczne wzrosły o 232%.

Chińskie płatności mobilne w Polsce – czy to zadziała?

Według raportu, dostrzegany jest znaczny wzrost chińskich płatności mobilnych za granicą. W Polsce to dopiero raczkuje, ale biorąc pod uwagę coroczną większą liczbę chińskich turystów, z pewnością pojawi się coraz większa ilość miejsc z kodem QR dla usług WeChat Pay lub AliPay. Jeżeli chodzi o inne kraje: przykładowo Francja znalazła się w pierwszej dziesiątce wykorzystania usług WeChat Pay (największe wydatki płatności mobilnych). To także mała sugestia dla polskich przedsiębiorców, żeby podumali przez chwilę nad chińskim turystą w Polsce.