Martech w chińskiej praktyce

Świat innowacyjnych technologii przypomina kalejdoskop. Nawet z pozoru mała innowacja często przynosi wielkie zmiany. Zmiany, które jeszcze lepiej pokazują jak bardzo niestabilny jest to rynek. W obecnych czasach, niezwykle ważnym jest zwrócenie uwagi globalnie na miejsca, gdzie tworzona jest najnowsza technologia. Uniwersalność wygląda niezwykle ciekawie w dziedzinie dostarczanych usług technologicznych, takich jak m.in. automatyzacja marketingu, która obecnie przeżywa szybki rozwój ze względu na podatność rynku. Chiny również i w tej dziedzinie nie pozostają w tyle i obecnie ponad 35% światowych startupów z dziedziny automatyzacji marketingu wycenianych na ponad 1 mld USD, ma siedzibę w Chinach – 4 lata temu było to jedynie 14%.

Podczas gdy wiele startupów nie ma tak dużego globalnego zasięgu, wielkie firmy marketingowe, takie jak Hootsuite czy Marketo, wciąż konkurują w dziedzinie innowacyjnych usług. Jako ciekawostka niech posłuży SenseTime, która jest startupem AI, który przewiduje prawdopodobne zakupy konsumentów na podstawie samych danych z rozpoznawania twarzy! Chiny w tym zakresie również mają bardzo wiele do zaoferowania, dlatego przygotowaliśmy specjalny przegląd z dziedziny automatyzacji marketingu dla osób, które na co dzień mają do czynienia z marketingiem internetowym w praktyce.

Chiński rynek detaliczny w Chinach jest największy na świecie od prawie dekady. W rezultacie detaliści stali się bardziej innowacyjni w swoich strategiach marketingowych niż sieci hurtowe. Większość mieszkańców Chin wyrosła na “mobilnych tubylców”, a większość miejskich konsumentów robi większość zakupów za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Mobilność to tylko wycinek całości, ale to na wielofunkcyjnych kanałach i tradycyjnych platformach społecznościowych, takich jak WeChat (jest to kluczowy filar) opartych jest wiele chińskich innowacji w dziedzinie martech.

Poniżej chcielibyśmy przedstawić kilka chińskich firm technologicznych, które zmierzają w kierunku stania się światowymi liderami w branży martech:

1) Kuaishou – marketing wideo dla mas

Krótkie filmy biją wszelkie rekordy popularności w Chinach, a Kuaishou jest w tej dziedzinie bezapelacyjnie liderem. Obecnie ma ponad 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie, oglądających ponad miliard filmów! Kuaishou początkowo zyskał popularność jako platforma do transmisji na żywo, która łączyła konsumentów z chińskich obszarów wiejskich, ale obecnie jest wykorzystywana przez ponad 700 milionów konsumentów w całym kraju.

Influencerzy korzystają z platformy Kuaishou, aby dzielić się swoim przesłaniem skierowanym do konsumentów w formie krótkich reklam wideo, które zwykle trwają zaledwie 10-20 sekund. Kuaishou wyróżnia się na tle konkurencji dostosowywaniem reklam na poziomie użytkownika, zapewniając setki różnych kryteriów segmentacji. To sprawiło, że jest to jeden z najszybciej rozwijających się startupów w Chinach i jedna z najbardziej potężnych sił marketingowych w kraju.

Firmy takie jak Instagram, Snapchat i inne firmy wprowadzają własne, krótkie możliwości marketingu wideo, i to właśnie teraz nadchodzi czas, aby influencerzy skorzystali z tych możliwości. Krótkoterminowe zastosowanie krótkiego marketingu wideo może pomóc markom w szybszym zdobyciu udziału w rynku oraz w połączeniu z zupełnie nowymi konsumentami.

2) Kuaizi pomaga influencerom w pełni zautomatyzować proces optymalizacji reklam

Kuaizi to platforma marketingu treści wspomaganego technologią AI, która zmienia sposób, w jaki influencerzy wdrażają reklamy w Chinach. Platforma wykorzystuje uczenie maszynowe, aby przyjrzeć się programowym możliwościom reklamowym w wielu kanałach. Następnie proponuje optymalny plan kreacji oparty na segmentacji użytkowników i kryteriach przekierowania.

W ubiegłym roku Kuaizi stało się pierwszą chińską firmą zajmującą się technologią automatyzacji marketingu, która nawiązała formalne partnerstwo reklamowe z Facebookiem za pośrednictwem programu Creative Platform. W ramach partnerstwa startup współpracował z Facebookiem nad szeregiem nowych funkcji dla reklamodawców, od ulepszonego śledzenia zaangażowania po dynamiczne zarządzanie reklamami.

Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja szybko przekształcają przestrzeń adtech, a w nadchodzących latach zapewne pojawi się coraz więcej rozwiązań opartych na AI. Współpraca z firmami rozwijającymi automatykę marketingu może okazać się kluczowa dla wielu przedsiębiorców.

3) Robin8 – weryfikacja na żądanie

W Chinach wiele organizacji wykorzystuje kluczowych liderów opinii (KOL) jako główny element swojej strategii marketingowej. Ostatnie badania wykazały, że aż 49% największych korporacji byłoby skłonnych zainwestować w kampanie KOL na najlepszych platformach społecznościowych Weibo i WeChat. W przeciwieństwie do używania rekomendacji produktów, współpraca z KOL daje markom i sprzedawcom detalicznym możliwość natychmiastowego łączenia się z ich odbiorcami w sposób wiarygodny i skalowalny.

Jedna z platform, Robin8, wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby pomóc markom i sprzedawcom błyskawicznie zidentyfikować najbardziej obiecujące KOL-y w oparciu o ich cele organizacyjne i kryteria segmentacji. Rankingi KOL są aktualizowane w czasie rzeczywistym, a sprzedawcymogą wyświetlać poszczególne analizy dla każdego KOL-a wymienionego na jego platformie – dzięki czemu można łatwiej niż kiedykolwiek ocenić potencjalny wpływ i zwrot z inwestycji.

Dzięki platformom takim jak Robin8, które zaczynają się rozwijać globalnie, influencerzy na całym świecie wkrótce będą mogli tworzyć wysoce ukierunkowane kampanie KOL, które nie tylko mają szeroki zasięg ale będą również mierzalne pod względem kluczowych klientów. Ogólnie rzecz biorąc, większość kampanii KOL jest bardziej wyrafinowana, ponieważ kupujący nigdy nie muszą opuszczać WeChat lub Weibo w celu dokonania zakupu. Interakcja z reklamami na Facebooku i Instagramie z reguły prowadzi do bramki zakupowej w innej aplikacji. Takie samo działanie w WeChat powoduje jednak przejście użytkownika na stronę marki w tej samej aplikacji – pozwalając im dokonać zakupu w ramach jednolitej obsługi. Dzięki temu każdy etap procesu jest łatwiejszy do śledzenia z punktu widzenia marketingu i zapewnia bardziej spójne zakupy dla konsumenta.

4) Fugetech zintegrowany martech dla sprzedawców

Fugetech zapewnia markom i sprzedawcom naprawdę innowacyjny sposób optymalizacji wydajności ich kluczowych kampanii marketingowych. Platforma handlu uprawnieniami pomaga reklamodawcom integrować dane marketingowe z różnych źródeł w jednej scentralizowanej bazie danych, która może być używana do dynamicznego segmentowania i optymalizacji własnych kampanii. W przeciwieństwie do wielu narzędzi marketingowych, Fugetech daje sprzedawcom możliwość prowadzenia automatycznej optymalizacji kampanii.

Integracja danych z wielu źródeł w jedną scentralizowaną marketingową bazę danych nie jest nową koncepcją, ale zautomatyzowanie procesu integracji jest kluczową innowacją, którą Fugetech wprowadza na rynek. Nadchodzi obecnie czas, w którym sprzedawcy zaczynają tworzyć mapy swoich wewnętrznych struktur danych. Wyzwanie na przyszłość to jak będzie można zintegrować podobne technologie z własnymi zestawami martech.

5) Baidu zmienia sposób, w jaki firmy realizują marketing treści wideo

Z ponad 70 milionami aktywnych użytkowników, Baidu Video jest największą chińską platformą wideo. Dzięki temu jest to atrakcyjna platforma dla reklamodawców, którzy korzystają z jej platformy w celu szybkiego wdrażania opartych na wideo kampanii marketingowych dla milionów użytkowników. Platforma może również analizować setki filmów w czasie rzeczywistym i wyciągać wspólne motywy lub trendy, które sprawiają, że niektóre treści stają się popularne. Sztuczna inteligencja jest podstawą funkcjonalności Baidu Video i może być wykorzystana do tworzenia atrakcyjnych treści dla konkretnych zainteresowań i optymalizacji kampanii reklamowych w czasie rzeczywistym.

Sprzedawcy mogą bardziej aktywnie poszukiwać platform marketingowych, które faktycznie wykorzystują sztuczną inteligencję i współpracować z zespołami technologicznymi w celu określenia obiecujących przypadków użycia technologii w swoich własnych organizacjach.

Niedawna ankieta przeprowadzona przez SocialBeta wykazała, że ​​w samych tylko Chinach w ciągu kilku ostatnich lat uruchomiono ponad 300 rodzinnych startupów przemysłu martech. Wiele z tych platform (jak te opisane powyżej) oferuje funkcje unikalne w globalnym krajobrazie tej dziedziny. Coraz bardziej angażowana jest też sama technologia blockchain.

Jeśli zajmujecie się automatyzacją marketingu, to mamy nadzieję, że powyższe zestawienie będzie dla Was pomocne.

Artykuł pierwotnie ukazał się na ClickZ.