Kim jest Pan Torebka?

To wpływowy chiński bloger (Mr. Bags), a przy jego pomocy firma Tod’s sprzedała torebki warte 3,24 mln RMB…w zaledwie 6 minut. Tym artykułem, chcielibyśmy zwrócić uwagę czytelników na kolejną szansę, która jak dotąd nie jest wykorzystana przez polskich przedsiębiorców. W swoim business planie, warto zastanowić się nad tego typu promocją i na ten cel zabezpieczyć określony budżet. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że może to być kosztowna droga promocji w Chinach, ale wracając do wyników współpracy Pana Torebki i jego klienta – firmy Tod’s…

„O sobie samym”

Nasz Pan Torebka – czyli internetowa chińska gwiazda (Tao Liang) – darzy olbrzymią miłością torebki i ma głowę na karku, ponieważ finansowo całkiem dobrze sobie radzi. Dzięki swoim licznym i oddanym fanom, z pewnością zasłużył na miano „króla torebek” czy „króla mody”. Jego platformy społecznościowe zgromadziły pokaźną liczbę fanów: na największej platformie społecznościowej w Chinach – Weibo – posiada 3,5 mln fanów, a na oficjalnym koncie WeChat ponad 850 tys. fanów.

Ale kiedy to się zaczeło? Tao Liang, uruchomił swój blog w 2012 r. i szybko zdobył popularność. W rankingach plasuje się na trzecim miejscu na liście najbardziej wpływowych chińskich blogerów mody. Bloger wykorzystuje swoją encyklopedyczną wiedzę o modzie, nie tylko po to, aby informować widzów na tematy związane z luksusowymi markami i najnowszymi trendami w branży „torebek”, ale także pomaga znanym międzynarodowym markom zrozumieć kim tak naprawdę są chińscy konsumenci. Zbudował mocny fundament i dobrze to wykorzystuje.

„Słodkie torebusie”

Ostatnio, w swoim sklepie na WeChat (Baoshop na Mini Program), w ciągu zaledwie 6 minut, pomógł sprzedać włoskiej firmie Tod’s torebki za ponad trzy miliony juanów (prawie 500 000 USD). Tutaj warto dodać, że projekt torebek (czy małych plecaków) był przemyślany – przypomina bowiem „słodkiego pieska”, a rok 2018 to Rok Psa w Chinach. Dodajmy, że Chiny są kluczowym rynkiem strategicznym dla firm Tod’s, a dzięki bazie danych blogera (fani-klienci) i cieszącym się dużym zaufaniu, współpraca wydaje się być „idealna”, co z resztą podkreślają oba podmioty.

To nowy rekord sprzedaży 26-letniej internetowej gwiazdy modowej. Jego poprzedni rekord wyniósł 1,2 mln RMB w 12 minut (torebki firmy Givenchy, 2017 r.). Teraz Pan Torebka przygotowuje się do kolejnej premiery: kolekcji limitowanych torebek Montblanc dla kobiet i mężczyzn. Warto również pamiętać, że chińskie festiwale (na przykład Qixi – zwany powszechnie Chińskim Walentynkami, czy Dzień Singla przypadający na 11 listopada) są świetną okazją do promocji w Państwie Środka.

Kto się skusi?

Podczas gdy współpraca pomiędzy blogerami i firmami nie jest niczym niezwykłym w Chinach, partnerstwa e-commerce za pośrednictwem aplikacji WeChat stają się coraz bardziej popularne. Szczególnie marki uważane za luksusowe, odkryły ten kanał sprzedaży i rzeczywiście przyzwoicie sobie w nim radzą. Zachęcamy polskich przedsiębiorców do zapoznania się z olbrzymią listą chińskich gwiazd internetowych, ponieważ wpływ jaki mają na swoich bardzo licznych fanów jest po prosu gigantyczny. Niech Pan Torebka i jego „6 minutowy torebkowy sukces” sprowokuje was do zmiany myślenia i odkrywania nowych możliwości.

Luksusowe produkty kupowane w Chinach stanowią 8% globalnej sprzedaży. Chińczycy dokonują trzech czwartych luksusowych zakupów za granicą.

 

©


Spodobał Ci się powyższy artykuł? Masz pytanie? A może szukasz partnerów do współpracy? Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu wszystkich zainteresowanych.

Zespół ChinyTech.pl