Zaręczyny Google i JD.com!

Google, od wielu lat inwestuje w przeróżne start-upy w Państwie Środka. Tym razem „padło” na znanego chińskiego giganta z branży e-commerce, JD.com. Obie firmy określiły tę inwestycję jako jeden z elementów szerszego partnerstwa, które obejmuje promocję produktów JD.com w usłudze zakupów Google. To z pewnością może pomóc JD.com rozwinąć międzynarodowe skrzydła, szczególnie na rynkach europejskich, Azji Południowo-Wschodniej oraz w Stanach Zjednoczonych. 

Przedstawiciele firmy dodają, że początkowo, umowa (na 550 milionów dolarów) nie wiązałaby się z nowymi inicjatywami Google w Chinach kontynentalnych, gdzie główne usługi firmy są blokowane. Dzięki inwestycji w platformę JD.com – w ramach transakcji – Google otrzyma 27,1 milionów nowo wydanych akcji. Dodajmy, że niektóre wyliczenia wskazują na to, że będzie to mniej niż 1 % udziałów w JD.

Warto dodać, że dotychczasowym inwestorem JD.com, jest np. chiński potentat w branży mediów społecznościowych – Tencent Holdings Ltd. Kolejnym znanym udziałowcem, którego warto wymienić jest Walmart Inc.

Google zwiększa swoją obecność w Azji. Tym samym uczestniczy w dynamicznej bitwie amerykańskich i chińskich gigantów internetowych. Niedawno nawet Google zainwestował w indonezyjką firmę Go-Jek, która w zaledwie pare lat stała się imponującą korporacją.

Warto odnotować, że platforma JD.com (znana również jako Jingdong), jest chińską firmą e-commerce z siedzibą w Pekinie. Pod względem wielkości transakcji i przychodów jest jedna z dwóch największych internetowych sprzedawców detalicznych B2C w Chinach.

©