Usługa płatności Tencent dla transportu publicznego

Usługa płatności mobilnych dla transportu publicznego dotarła już do ponad 50 milionów użytkowników w 100 miastach w Chinach (od 2017 r.). W ciągu ostatniego roku, Tencent – internetowy gigant – skupił się na zintegrowaniu swoich technologii z publicznym transportem i pilotowaniu inteligentnych inicjatyw transportowych w wielu miastach w Państwie Środka.

Wizja firmy Tencent – w zakresie inteligentnego transportu – obejmuje również podróże lotnicze. Firma podpisała umowę z Shenzhen Airlines, w ramach której, pasażerowie mogą korzystać z kodów QR przypisanych do konkretnych usług na pokładzie samolotu. Tencent planuje również wykorzystać technologię rozpoznawania twarzy podczas weryfikacji tożsamości pasażerów. Dodatkowo przy pomocy Mini Programów na WeChat, firma pozwoli pasażerom zarządzać biletami elektronicznymi (sprawdzać i śledzić ich bagaż i znacznie więcej).

Chiński transport publiczny stał się nowym polem walki dla firm płatniczych. W listopadzie ubiegłego roku Tencent nawiązał współpracę z Guangzhou Metro Group, celem integracji płatności przy pomocy kodów QR z miejskimi stacjami metra. Guangzhou było pierwszym miastem, które przyjęło technologię płatniczą na tak dużą skalę, co było ważnym kamieniem milowym dla korporacji Tencent (który jest jednym z głównych rywali Alibaba Group). W styczniu, również metro w Szanghaju wprowadziło opcję płatności kodów QR, która umożliwia pasażerom zapłatę za przejazd za pośrednictwem Alipay lub UnionPay. Warto także wspomnieć, że Alibaba mocno inwestuje swój kapitał w sektorze inteligentnego transportu w Chinach (w ciągu ostatnich dwóch lat współpracuje z policją drogową nad nową inicjatywą inteligentnego miasta City Brain).

©ChinyTech.pl 2019