Chiński e-commerce: klient nasz pan

W Chinach, szybki trend dostosowania się firm do potrzeb kupujących online jest widoczny gołym okiem. JD.com (jeden z największych chiński detalistów: online i offline) nie jest wyjątkiem i rozszerza swoją usługę dostarczania luksusowych produktów. Chodzi o legendarną już dostawę w białych rękawiczkach.

Kurierzy w garniturach i białych rękawiczkach (jeżdża samochodami elektrycznymi zamiast na skuterach) przynoszą klientom zamowióne na platformie zakupy o wysokiej wartości. Może warto tutaj wspomnieć, że JD.com (Jingdong) słynie z liczby zatrudnionych kurierów. Według najnowszych szacunków liczba ta wyniosła około 1,2 miliona.

Usługa, JD Luxury Express, dotyczy specjalnych dostaw luksusowych artykułów sprzedawanych na platformie JD.com (oraz na platformie towarów luksusowych Toplife, która także należy do JD.com). Co ciekawe takie paczki dostarczane są bezpłatnie.

Chińscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający, a internetowa platforma JD.com ze swoimi 300 milionami użytkowników stała sie jedyną na świecie firmą handlu elektronicznego, która prowadzi swoją wewnętrzną logistykę (….aż pod drzwi klienta). Firma obsługuje ponad 515 magazynów, w tym 14 centrów oraz posiada imponujacą ogólnokrajową sieć transportową, dostarczając ponad 90% zamówień w ciągu tego samego lub następnego dnia. Obecnie oferuje również swoją infrastrukturę i technologię innym spedytorom w ramach szerszej strategii świadczenia usług detalicznych jako usługi.

JD Luxury Express jest już dostępna w dziewięciu miastach w Chinach (w tym w Pekinie, Szanghaju, Kantonie, Chengdu i Hangzhou), ale firma spodziewa się dalszej ekspansji, ponieważ popyt na luksusowe zakupy w internecie rośnie w ogromnym tempie.

©