Bank ICBC: Polski Pawilon na platformie e-commerce

Od lat pojawiają się pomysły nad stworzeniem jednej platformy e-commerce w Chinach, w ramach której oferowanoby polskie produkty – chińskim konsumentom. Takich inicjatyw było na prawdę wiele: polskie związki i stowarzyszenia konkretnego produtku miały już wspólnie otworzyć taką stronę, zrzeszeni przedsiębiorcy również planowali otworzyć podobną przestrzeń w chińskim e-commerce, a nawet były plany przyłączenia się do istniejących gigantów – JD.com i Tmall – które posiadają funkcje „krajowych” internetowych sklepów (JD Worldwide, Tmall Global). Niestety na pomysłach zazwyczaj się kończy, ale warto wymienić jedną interesującą inicjatywę, która w jakimś stopniu jest kolejną szansą zaistnienia polskich produktów w Chinach (na niedużą skalę).

Bank ICBC (Industrial and Commercial Bank) swego czasu stworzył platformę, której nawet patronowała Ambasada RP w Pekinie (a dokładniej nieistniejący już Wydział Promocji Handlu i Inwestycji). Importerzy produktów i dystrybutorzy, a także producenci i eksporterzy z Polski, nadal mają okazję dołączenia do tej platformy biznesowej, a dzięki niej być może będą mieli dodatkowy kanał sprzedaży swoich produktów w Państwie Środka (raczej mniejszy niż większy…). Ogólna sprzedaż na platformie ICBC Mall wzrosła rok do roku, ale zaznaczmy, że nie są to szalone i imponujące ilości. W polskim dziale znajdziemy takie produkty jak mleko, miód, musli, wyroby z bursztynu, soki, piwo, a nawet Pana Tadeusza w języku chińskim!

Warto dodać, że ICBC Mall pomaga w logistyce, odprawie celnej, promocji, oferując również „szybkie” rozliczenia. Dodatkowo, zaletą prowadzenia sprzedaży na tej stronie jest brak kosztów wejścia. Platforma ma podpisane umowy z licznymi ambasadami co z pewnościa podnosi również jej wiarygodność, a na jej stronie znajdziemy ponad 20 sklepów różnych krajów. Przed dołączeniem do ICBC Mall, radzimy znaleść chińskiego partnera, który pomoże nam rozwiać wszelkie wątpliwości.

Zachęcamy państwa do odwiedzenia platformy ICBC (strona jest tylko w języku chińskim), i na spokojnie przestudiowania jej pod względem potencjalnych możliwości. Warto w swoim biznesowym scenariuszu wziąć pod uwagę różne opcje zaistnienia w Chinach. Być może to właśnie platforma ICBC Mall stanie się kolejnym narzędziem sprzedaży i promocji niektórych polskich wyrobów – nawet w niewielkiej ilości. W razie pytań prosimy o kontakt.

©