Mr. Wish sprzedaje niespodzianki

Na ChinyTech.pl często dzielimy się z naszymi czytelnikami informacjami, na które nie jest łatwo trafić. Tymczasem w paru chińskich miastach….

 …pojawiły się nietypowe automaty vendingowe. Co w nich jest takiego wyjątkowego? Niespodzianka!

Zasadniczo działają w taki sam sposób jak inne maszyny tego typu. Skanujemy kod QR przy pomocy jednej z aplikacji płatności mobilnych (np. AliPay, Wechat Pay), a potem wybieramy produkt, który odbieramy na samym spodzie automatu. No dobrze, ale co to za produkt?

No właśnie – to niespodzianka. Mr.Wish jest zwolennikiem ciekawego trendu, ponieważ zapewnia użytkownikom nieco więcej rozrywki, która w kreatywny i innowacyjny sposób przyciąga ciekawskich konsumentów. Wyróżniającym elementem jest produkt-niespodzianka. Wybieramy pudełko, które jest zapakowane w logo Mr.Wish. Wszystkie pudełka wyglądają tak samo, i nie wiemy co się w nich znajduje. Innymi słowy, kupujemy kota w worku. W środku są przeróżne rzeczy. Ostatnio na Weibo (chińska platforma społecznościowa) ktoś opublikował zdjęcie, że wygrał drogie perfumy firmy Channel. Dodajmy, że cena za “niespodziankę” to tylko 30 RMB. Oczywiście jak to bywa z loteriami, nie wszystkie pudełka mają “drogocenny skarb”, i ich wartość czasami jest niższa od 30 yuanów.

Warto jeszcze wspomnieć, że Mr.Wish to tylko firma. Istnieje fabryka OEM w Chinach, która produkuje podobne “spersonalizowane” automaty vendingowe. W Polsce temat również nie jest do końca nieznany, ponieważ coraz częściej zdarza się, że na imprezach firmowych bądź festynach czy też w ramach akcji marketingowych, organizatorzy decydują się na postawienie tzw. Gratisomatu. W Gratisomacie umieszcza się reklamowane produkty – artykuły spożywcze, kosmetyki, narzędzia, zabawki, etc. Dzięki niemu uczestnicy wydarzenia mogą odebrać losową nagrodę (często jest to próbka promowanego produktu) z automatu po wykonaniu konkretnych czynności. Wizualnie całość przedstawia się dość ciekawie.

Ciekawe jak wyglądałby taki Gratisomat w Chinach, gdzie wszelkie gratisy i kampanie reklamowe cieszą się wielkim zainteresowaniem. Jak myślicie co najlepiej by się w nim sprawdziło w Chinach?

©