500 milionów aktywnych użytkowników

Douyin to kolejna aplikacja, o której pewnie mało kto słyszał w Polsce. Rozwój tej niepozornej aplikacji, po raz kolejny pokazuje pewne trendy w Państwie Środka.

Aplikacja Douyin (znana poza Chinami pod nazwą TikTok), ogłosiła ostatnio, że odnotowała ponad 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie (globalnie). Na rynku krajowym, liczba dziennych aktywnych użytkowników platformy wynosiła 150 milionów, a miesięcznych około 300 milionów.

Dodajmy, ze aplikacja Douyin została założona w 2016 r. (przez firmę ByteDance), także w bardzo krótkim czasie zdobyła rynek wideo w Azji i rozszerzyła się na inne części świata (do ponad 150 krajów). W skrócie, jest to aplikacja społecznościowa do tworzenia i udostępniania filmów oraz transmisji na żywo (więc możecie sobie wyobrazić, ilu blogerów jest na niej zarejestrowanych…).

Według ostatnich raportów, aplikacja Tik Tok została pobrana 45.8 milionów razy na całym świecie w App Store. Te wyniki pozwoliły objąć jej pierwsze miejsce w rankingu pobranych aplikacji iOS na świecie. Brzmi nieźle? Na przestrzeni ostatnich miesięcy, aplikacja zanotowała także spore zainteresowanie w Japonii, Tajlandii, Wietnamie, Indonezji, Indiach, a także u naszych sąsiadów w Niemczech.

Na rynku krajowym, Douyin jest bardziej zróżnicowany i posiada więcej funkcji. Ponadto, spółka podała, że przedział wiekowy ich głównych użytkowników nieco się zmienił. Wcześniej przeciętny wiek użytkownika był od 18 do 24 lat, natomiast teraz jest to od 24 do 30 lat (przedział wiekowy stanowi ponad 40 % wszystkich użytkowników).

*Według niektórych analiz, chiński rynek filmów krótkometrażowych ma przekroczyć wartość 4,5 miliarda USD w 2020 r.

**Jest to kolejny nowy kanał, który nie jest jeszcze wykorzystany do np. promocji polskich produktów. 

©