Ikea (Chiny) zaprzyjaźniła się z WeChat

Szwedzka firma meblarska Ikea uruchomiła mini-program WeChat, umożliwiając użytkownikom tego komunikatora bezpośredni zakup produktów. Jednak warto zaznaczyć, że przez następne dziewięć miesięcy tylko wybrane produkty z Ikeii będą sprzedawane za pośrednictwem mini-programu. Według firmy, nie zdecydowano jeszcze, czy mini-program stanie się w przyszłości stałym kanałem sprzedaży detalicznej czy tylko kilkumiesięczną promocją.


Na platformie WeChat, Ikea wprowadziła swoje ekskluzywne produkty, które można kupić przy pomocy mini-programu WeChat. Warto jednak dodać, że Ikea ma pecha w chińskim przemyśle ecommerce. Jej próby przedostania się do tego kanału sprzedaży trwają co najmniej od 2016 r. Co więcej, po dwóch latach działalności w „chińskim internecie” kiepsko im to idzie. W ubiegłym roku Ikea ​​otworzyła internetowy sklep także na innej platformie, ale biznes nie przebiegał gładko. Jeżeli chodzi o platformę Taobao (Alibaba), istnieje na niej wiele zewnętrznych dostawców, którzy skupiają się na klientach w miastach, w których nie ma sklepów Ikea.

Więcej o mini-program WeChat: Kim jest Pan Torebka? 

Co do samego mini-programu WeChat, jest on w stanie lepiej promować „ekskluzywność” przedmiotów i jednocześnie zwiększa ich sprzedaż. Tutaj dodajmy, że marketing szeptany w Chinach, znacznie podnosi wiarygodność, zdobywając tym samym lojalność potencjalnych klientów. Bardzo dobrze to działa w przypadku WeChat.

Według firmy Tencent, w tej chwili jest już ponad 580 tysięcy takich mini-programów i 170 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Mini-program to zupełnie nowy model kanału sprzedaży, który może płynnie łączyć tryb offline i online. Każda branża, która zrozumie funkcje mini-programem na WeChat, będzie zaskoczona możliwościami jakie on daje.”

 

* Warto dodać, że prezesem Ikea w Chinach jest Polka – Anna Pawlak-Kuliga (związana z Ikeą od 2008 r.)

* Zachęcamy polskich przedsiębiorców do zapoznania się z WeChat Mini. 

©